click the back button on your browser to go back



Guitars


"Charvel-ized" Fender - White/Black pickguard

This is Jake's number one guitar and his personal favorite. It consists of a 1974-75 Fender Stratocaster body, maple neck with rosewood fret board and Gibson frets, brass bridge and Gotoh tuners. The original Fender neck had a large CBS headstock. It was re-shaped and painted by a friend of Jake's who worked at Charvel and also affixed the Charvel logo. Notice the tell-tale Fender "Bullet" truss rod adjustment at the nut.

ジェイクのナンバーワンギターで彼個人のお気に入りである。1974-75年のフェンダーストラトキャスターボディ、ローズウッドの フレットボードとギブソンのフレットのついたメープルネック、ブラスブリッジとゴトーチューナーから成る。オリジナルの フェンダーネックには大きなCBSのヘッドストックがついていた。シャーベル社に勤めるジェイクの友人がリシェイプし、ペイントを 施し、シャーベルのロゴを貼った。ナット部のフェンダー"ブレット"トラスロッドアジャストメントがその証拠。



The guitar had a Seymour Duncan Alan Holdsworth prototype humbucker, and two DiMarzio SDS1 single coils. Jake swapped out the prototype humbucker for a Duncan JB before recording Voodoo Highway. He briefly experimented with several different pickup and switching combinations including WD Lipstick pickups, but always reverted back to the DiMarzio single coils. They are slanted opposite the normal Strat positions to produce more bite on the low E and A strings. At times there were grounding problems with this guitar due to all the experimentation. Some pictures show a ground wire connected directly from the jack to the bridge! Jake's string gauge of choice has remained fairly consistent: 010, 014, 018, 028, 040, 052.

このギターにはセイモアダンカン アランホールズワースプロトタイプハムバッカー、ディマジオSDS1シングルコイルがふたつ ついていた。ジェイクはヴードゥーハイウェイのレコーディングの前にプロトタイプのハムバッカーをダンカンJBに取り替えた。 ジェイクは短期間、いくつかの異なったピックアップとWDリップスティックピックアップを含むスイッチングコンビネーションを 試していたが、いつもディマジオシングルコイルに戻っていた。それらは低EとA弦のバイト感をより出すために通常のストラトの 位置と反対に斜めになっている。 いろいろと実験をしたことで、このギターには折々grounding problems(アース問題、ノイズ対策?)が 生じていた。数枚の写真ではground wire (アース線?)がジャックからブリッジへ直接つながれているのが見える。 ジェイクの弦のゲージは 010, 014, 018, 028, 040, 052. と首尾一貫している。





Charvel "Holdsworth" Model - Daphne Blue/Black pickguard
The neck and headstock on this guitar are un-finished and there is only a single humbucker installed (most likely a Duncan JB). The bridge is a blocked tremolo with the bar removed, and the output jack is located on the side of the body. Pictures exist of this guitar with and without the Charvel headstock decal. It was retired sometime between the "Bark at the Moon" and "Ultimate Sin" world tours.

シャーベル”ホールズワース”モデル − ダフネブルー/ブラック ピックガード
このギターのネックとヘッドはフィニッシュされておらず、ハムバッカーがひとつインストールされているだけである (ダンカンJBのようである)。ブリッジはアームバーを取り去ったブロックドトレモロで、アウトプットジャックは ボディのサイドにある。シャーベルのヘッドのデカル(図案)がついた写真とついていない写真がある。これは 月に吠えると罪と罰のワールドツアーの間にリタイアした。





Charvel "Holdsworth" Model - Red/Mirror pickguard
The neck and headstock on this guitar are un-finished and there is only a single humbucker installed (most likely a Duncan JB). The bridge is a blocked gold tremolo with the bar removed, and the output jack is located on the side of the body. Pictures exist of this guitar with and without the Charvel headstock decal. It was retired sometime between the "Bark at the Moon" and "Ultimate Sin" world tours.

シャーベル”ホールズワース”モデル − レッド/ミラー ピックガード
このギターのネックとヘッドはフィニッシュされておらず、ハムバッカーがひとつインストールされているだけである (ダンカンJBのようである)。ブリッジはアームバーを取り去ったゴールドのトレモロで、アウトプットジャックは ボディのサイドにある。シャーベルのヘッドのデカル(図案)がついた写真とついていない写真がある。これは 月に吠えると罪と罰のワールドツアーの間にリタイアした。




Charvel Custom - Blue Burst
This guitar (and it's purple sister below) first appeared during photo shoots with Ozzy in late 1985. It was used live on the "Ultimate Sin" world tour. It featured a Brass bridge, Gotoh tuners, and a Seymour Duncan JB humbucker with DiMarzio SDS-1 single coils. The guitar was retired before the first Badlands tour. It may have been presented by Jake as a gift to Japanese recording artist Ann Lewis.

シャーベルカスタム − ブルーバースト
このギター(と、下のパープルの姉妹版)は1985年後期にオジーとのフォトシュートで初めてお目見えした。 罪と罰ワールドツアーで使用された。ブラスブリッジ、ペグ(ゴトー)そしてディマジオSDS1のシングルコイルと セイモアダンカンJBハムバッカー搭載。これはバッドランズの最初のツアー前にリタイアした。日本のレコーディングアーティスト、 アンルイスに贈られたようだ。




Charvel Custom - Purple Burst
This guitar (and it's blue sister above) first appeared during photo shoots with Ozzy in late 1985. It was used as a mainstay live through the rest of Jake's career with Ozzy and throughout the Badlands era. It featured a Brass bridge, Gotoh tuners, and a Seymour Duncan JB humbucker with DiMarzio SDS-1 single coils.

このギター(と、上のブルーの姉妹版)は1985年後期にオジーとのフォトシュートで初めてお目見えした。 このギターはオジーとの残りのキャリアとバッドランズ時代を通じて、ライブでの主力であった。 ブラスブリッジ、ペグ(ゴトー)そしてディマジオSDS1のシングルコイルとセイモアダンカンJBハムバッカー搭載




1961 Gibson SG-TV - White/Black pickguard
In a magazine interview, Jake said, "This guitar is too delicate to bring on tour...". It was however used in the "Lightning Strikes" and "Shot In The DarK" videos and in some photo shoots through the Badlands era. The guitar has one P-90 pickup. A true classic and one of Jake's first additions to his collection. He sold newspapers to buy it.

1961 ギブソン SGーTV − ホワイト/ブラックピックガード
雑誌インタビューで(このギターはデリケートでツアーに持ち出せないんだよ)とジェイクは語っていた。 しかしながら、”ライトニングストライクス”と”ショットインザダーク”のビデオとバッドランズ時代のいくつかの フォトシュートで使用された。Pー90のピックアップがひとつついている。まさにクラシックでジェイクのコレクションに 最初に加えられたもののひとつである。ジェイクはこれを買うために新聞配達をした。




Jackson Custom - Oil Finish/Black pickguard
This natural Alder guitar was made for Jake in 1990 when he was in Badlands. It was used in the video for "The Last Time". In the video, the guitar had an ESP neck with a Strat headstock because Jake had switched to endorsing ESP guitars at that time. The guitar was later restored to it's original state by his guitar tech and sold.

ジャクソンカスタム ー オイルフィニッシュ/ブラックピックガード
このナチュラルアルダー(ハンの木)のギターは、ジェイクがバッドランズにいた1990年に彼のために作られた。 ”ザ・ラストタイム”のビデオで使用。ビデオの中で、ストラトヘッドとESPネックがついているのは、当時ジェイクが ESPの宣伝をするよう切り替えたからである。これは後に彼のギターテクによって元の状態に復元され売られた。




Jackson Custom - Gold Sparkle/White pickguard
This guitar is the "sister" of the natural guitar above and was presented to Jake at the same time.

ジャクソンカスタム − ゴールドスパークル/ホワイトピックガード
これは上記のナチュラルギターの姉妹版で同時にジェイクに贈られたものである。




Jackson Custom - White/White pickguard
This is another Jackson-built guitar presented to Jake during his short endorsement with the company.

ジャクソンカスタム − ホワイト/ホワイトピックガード
ジェイクがESPとエンドース契約をしていた短い期間に彼に贈られたジャクソンビルトのもう一本である。




Gibson Les Paul - Burst
This guitar was part of Jake's collection, but seldom seen in public.

ギブソン レスポール − バースト
ジェイクのコレクションのひとつだが、人前では滅多に見せない。




ESP SEJ-250 Custom
The SEJ-250 was the first endorsed model created for Jake by ESP in 1990. It was modeled after Jake's white "Charvel-ized" Fender. The guitar eventually morphed into the ESP Jake E. Lee Model production model in 1994. Jake used several variations of these guitars on tour with Badlands in 1991-1992. The main differences between Jake's customs and the production models were the wood and bridge. Jake's customs came in hard maple, ash and mahogany with an ESP "Special-T" hard tail bridge and Strat-style headstock (before the Fender lawsuit). The production models came with Alder bodies, standard Strat-style hard tail bridges, and a new ESP headstock shape.

ESP SEJ-250 カスタム
SEJ-250は1990年にESPでジェイクのために作られた最初のエンドースモデルだった。これは白のシャーベルで改造した フェンダーを模している。このギターは結局1994年にESP Jake E. Lee プロダクションモデルに姿を変えている。 ジェイクはこのギターのヴァリエーションをいくつか1991ー1992年にかけてのバッドランズのツアーで使用した。 ジェイクのカスタムとプロダクションモデルとの主な違いは、材木とブリッジである。ジェイクのカスタムは ESP "Special-T" ハードテイルブリッジとストラトスタイルヘッド(フェンダーの訴訟問題以前)で、ハードメイプル、 アッシュ、マホガニーという形で供給された。このプロダクションモデルはアルダーのボディ、 スタンダートストラトスタイルハードテイルブリッジと新ESPヘッドシェイプである。




ESP SEJ-250 Custom - White/White pickguard
This variation was seen live on tour with Badlands.

ESP SEJ-250 カスタム −白/白ピックガード
このヴァリエーションはバッドランズのツアー時に見受けられた。




ESP SEJ-250 Custom - Transparent White/White pickguard
This variation was seen in several Japanese magazine photo shoots.

ESP SEJ-250 カスタム −透明白/白ピックガード
このヴァリエーションはいくつかの日本の雑誌のフォトシュートで見受けられた。




ESP SEJ-250 Custom - Transparent Red/White pickguard
This variation was seen in Japanese magazine photo shoots. The Rosewood neck has been replaced with an all Maple neck. The guitar is now proudly owned by Dave Stremel - resident JakeELee.com member and long time fan.

ESP SEJ-250 カスタム −透明赤/白ピックガード
このヴァリエーションはいくつかの日本の雑誌のフォトシュートで見受けられた。ローズウッドのネックがオールメイプルネックに すげ変えられている。このギターはJakeELee.com のメンバーで古くからのファンであるDave Stremel氏に所有されている。




ESP SEJ-250 Custom - Yellow Dye Flame Maple/White pickguard
This variation was seen in a 1993 Guitar Magazine photo shoot and was also used live on tour with Wicked Alliance in 1994.

ESP SEJ-250 カスタム −黄のダイフレームメイプル/白ピックガード
このヴァリエーションは1993年のGuitar Magazine のフォトシュートと、1994年のウィックドアライアンスとのツアーで 使用された。




ESP SEJ-250 Custom - White/Black pickguard
This variation is pictured with Jake in the Marty Temme (photographer) shoot for the Spectraflex advertisment. It was also used live on tour with Wicked Alliance in 1994.

ESP SEJ-250 カスタム − 白/黒ピックガード
このヴァリエーションは Marty Temme(写真家)によってSpectraflex advertisment 用に写真に収められた。 また、1994年のウィックドアライアンスとのツアーで使用された。




ESP SEJ-250 Custom - Green Metallic/White pickguard
This variation is pictured with Jake on the CD sleeve for "A Fine Pink Mist". It is also pictured in multiple promotional shots of Jake around 1994.

ESP SEJ-250 カスタム − 緑メタリック/白ピックガード 
このヴァリエーションは"A Fine Pink Mist"のCDスリーヴに写っている。また1994年頃のジェイクのプロモショットにいくつか 収められた。




ESP Jake E. Lee Model
For a short period of time, Jake had a signature series of endorsed ESP guitars. He used several variations of these guitars on tour with Wicked Alliance in 1994. The specifications for these guitars were: Alder body, 24 ?" scale length, choice of maple or rosewood fingerboard, frets 1-12 jumbo width, 13-22 normal width, ESP pickups. The 1994-1995 production models were available in Black/White pickguard, Snow White/Black pickguard, and Metallic Purple/Black or White pickguard. These guitars are still available via custom orders through select ESP dealers only.

ESP Jake E. Lee モデル
短い期間、ジェイクはESPとのエンドース契約でシグネチュアシリーズを持っていた。1994年のウィックドアライアンスとの ツアーでいくつか使われた。ギターの仕様はアルダーボディ24 ?"スケール、メイプルかローズウッドの指板、1−12フレットはジャンボ 幅、13−22は通常幅、ESPピックアップ。1994ー1995年のプロダクションモデルは黒/白ピックガード、 スノウホワイト/黒ピックガード、メタリック紫/黒か白ピックガードで入手可能。これらはESPの選ばれたディーラーを 通してのみカスタムオーダーが可能。




ESP Jake E. Lee Model - Black/White pickguard
This variation was seen live on tour with Wicked Alliance. It has a maple neck and fretboard.

ESP Jake E. Lee モデル − 黒/白ピックガード
ウィックドアライアンスとのツアーで使用された。メイプルのネックとフレットボード。




ESP Jake E. Lee Model - Yellow/Black pickguard
This variation is pictured with Jake in the Marty Temme (photographer) shoot for the Spectraflex advertisment. It has 2 "Soapbar" pickups and is heavily modified from stock.

ESP Jake E. Lee モデル − 黄/黒ピックガード
このヴァリエーションは Marty Temme(写真家)によってSpectraflex advertisment 用に写真に収められた。 二個の”ソープバー”ピックアップで、




ESP Jake E. Lee Model - Purple Metallic/Pearl pickguard
This variation is pictured with Jake in the Marty Temme (photographer) shoot for the Spectraflex advertisment. It has Lipstick tube pickups and is heavily modified from stock. The guitar is currently owned by Dr. Mike Brown, a close friend of Jake's.





Unknown Strat Style - Green
Not sure if Jake actually owned this guitar, or if he was just posing with it in this picture. The brand/specs are unknown.





Fender Stratocaster - Red/white pickguard
Not sure if Jake actually owned this guitar, but it was used in multiple magazine photo shoots. It looks to be a stock Fender Stratocaster.





Eric Singer's Father's Antique Mandolin
This 1920's Mandolin was borrowed from Eric Singer's father during the recording of the first Badlands record.




Dobro Resonator
This guitar was used for slide work on the first Badlands album, and was also used in both versions of the "Winter's Call" video.





Gibson Firebird
Not sure if Jake actually owned this guitar, or just posed with it for this Young Guitar photo shoot with Warren Dimartini.





--------------------------------------- Amplifiers



1977 100 watt Marshall head This amplifier was used to record "Bark at the Moon".

1980's Marshall JCM800 2203 100 watt head Several of these amplifiers were used live on tour with Ozzy Osbourne and Badlands. They were all bone stock.

Mid 1960's Marshall 100 watt head Used to record leads on the first Badlands LP. "Full and fat sounding..." - Jake E. Lee.

Late 1960's Marshall 50 watt head Used to record rhythms on the first Badlands LP. "Edgy sounding..." - Jake E. Lee.


Vintage Marshall JTM45 45 watt head Used to record teh first Badlands LP. "A combination of the other two..." - Jake E. Lee referring to other amps above.

1969/70 Marshall 100 watt head with metal face Used for "grungier" sounds while recording "Voodoo Highway".

1968 Marshall 100 watt "Plexi" head Used for "smoother" sounds while recording "Voodoo Highway".

Roland Jazz Chorus JC-120 This amplifier's use is unknown, but it was part of Jake's collection.

Marshall LTD JMP 100 watt head - Jimi Hendrix Anniversary Edition This amplifier's use is unknown, but it was part of Jake's collection. Marshall limited edition covered on Purple Elephant Tolex fabric.

Mid 1980's Marshall 1959SLP Reissue 100 watt head Used live on tour with Badlands, mostly as decoys. Covered in custom Orange Elephant Tolex. "The orange Marshalls were made for me by Marshall; because they like me." - Jake E. Lee.

Peavey EVH-5150 head Used live on tour with Wicked Alliance in 1994. A total of 4 heads and cabs - two on, two backups. The entire rig was lost a short time after the tour ended.

Budda Twinmaster head This amplifier's use is unknown, but is was part of Jake's collection.

Tech21 SansAmp PSA-1 Pre Amp This rack pre-amp is part of Jake's home recording rig. It was also used to record some tracks on the tribute projects he was involved in.

Avalon VT737SP Tube Compressor This rack pre-amp/compressor is part of Jake's home recording rig. It was also used to record some tracks on the tribute projects he was involved in.

--------------------------------- Speaker Cabinets

----------------------------------- Custom Marshall 1960B 4x12 - White Covered in White Elephant Tolex fabric and loaded with 200 watt EV speakers. As many as 4 of these cabinets were used during the first few dates live on tour with Badlands.


Custom Marshall 1960B 4x12 Covered in custom Orange Elephant Tolex fabric and loaded with 200 watt EV speakers. As many as 6 of these cabinets were used live on tour with Badlands. The cabinet pictured is currently owned by JakeELee.com administrator/webmaster, Jeff Levesque.

Marshall LTD Jimi Hendrix 4x12 This cabinet's (and the matching head above) was part of Jake's collection. Marshall Jimi Hendrix LTD edition covered on Purple Elephant Tolex fabric.

Peavey EVH-5150 4x12 Used live on tour with Wicked Alliance in 1994. The entire rig was lost a short time after the tour ended. The stock Sheffield speakers were replaced with 200 watt EV speakers.

Budda Twinmaster 4x10 This cabinet's (and the matching head above) use is unknown, but it was part of Jake's collection.

--------------------------- Effects Pedals
---------------------------- From left to right: Boss OD-1 Overdrive, Roger Mayer Axis Fuzz, Roland AF100 BeeBaa, WD Music Products Blue Clipper, Maestro BG-2 Boomerang

From left to right: Boss BF-2 Flanger Voodoo Lab Bosstone, Schaller Bow Wow Yoy Yoy, DOD FX33 Buzz Box, Boss CE-1 Chorus Ensemble

From left to right: Roger Mayer Classic Fuzz, Prescription Electronics, Inc. Clean Octave Bend, Jim Dunlop Crybaby 535, Thomas International Corp. Crybaby

From left to right: Boss DD-3 Digital Delay, Electro Harmonix 16 Second Digital Delay, Boss DC-3 Digital Dimention, Carruthers DynaSoar, Electro Harmonix/Sovtek Big Muff, Boss EH-2 Enhancer, Boss GE-7 Equalizer

From left to right: Gretsch Expandafuzz, Prescription Electronics Inc. Experience, Fender Blender, ADA Flanger

From left to right: Memphis Frequency Attack, Electro Harmonix Frequency Analyzer, Sobbat Fuzz Breaker, Dallas-Arbiter Fuzz Face, Dallas-Arbiter (Jim Dunlop) Fuzz Face, Mosrite Fuzzrite, Boss LM-2 Limiter

From left to right: WD Music Products Green Ringer, Frantone Hep Cat, Boss HF-2 Hi Band Flanger, Boss FZ-2 Hyper Fuzz, Pete Cornish Joke Box, Jake E. Lee Lemon Peeler, Boss LS-2 Line Selector

From left to right: DOD FX32 Meat Box, Electro Harmonix Micro-Synthesizer, Roger Mayer Mongoose Fuzz, Rosac Electronics Nu-Fuzz, Prescription Electronics, Inc. Overdriver

From left to right: Jake E. Lee Octapussy, Electro Harmonix Octave Multiplexer, WD Music Products Orange Squeezer, White Sands Orange Sunshine

From left to right: Tycobrahe Engineering Pedal Flanger, Roland Phase Five, Voodoo Lab Proctavia, Electro Harmonix Pulse Modulator

From left to right: Gretsch Play Boy Harmon Booster, Boomerang Phrase Sampler, WD Music Products Red Ranger

From left to right: WD Music Products Purple Peaker, Morley Pro Series Wah, Jim Dunlop JH-3S Octave Fuzz, ProCo Rat, Boss CH-1 Super Chorus, Boss DF-2 Super Feedbacker/Distortion

From left to right: Jim Dunlop JH-4S Rotovibe, Univox Super Fuzz, Boss PH-2 Super Phaser, Ibanez Swell Flanger, WD Music Products Yellow Humper, DOD FX59 Thrash Master

From left to right: Vox Tone Bender, Jim Dunlop Tremelo, Diaz Texas Tremodillo, Shinei Uni-Vibe, Prescription Electronics, Inc. Yardbox

From left to right: Ibanez Tube Screamer, Vox V847, DiMarzio Very Metal, Prescription Electronics, Inc. Vibe Unit

From left to right: Oberheim Electronics, Inc. Voltage Controlled Filter, Morley Volume Pedal, Whirlwind A/B/Y Selector, Tech 21 XXL